سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش تولید لوله کاروگیت و اسپیرال کاروگیت _ قیمت لوله های کاروگیت

لوله کاروگیت چیست؟

لوله های کاروگیت به لوله هایی اطلاق می شود که دارای دو جداره، یکی خارجی با شکل ظاهری موجدار و یا به عبارتی حلقه حلقه و یکی لایه داخلی که دارای سطحی صاف می باشد که جهت عبور سیالات با ماهیت های فاضلابی اسیدی و بازی و پساب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های کاروگیت فشار بار داخلی ندارند یعنی سیال در حال عبور از داخل این لوله ها دارای فشار بار داخلی نیست و این لوله ها عملا به عنوان یک جوی زیر زمینی وظیفه انتقال سیالات مایع را به عهده دارند. لوله های کاروگیت دارای یک سطح خارجی نیز می باشند که به صورت حلقه حلقه و دارای استحکام بالایی می باشند و کلیه فشار های سطحی و زیر سطحی اعم از بار زنده و بار مرده را در زیر سطح زمین متحمل می شوند و علت این حلقه حلقه شدن سطح لوله به دلیل استحکام بخشی به لوله می باشد. لوله کاروگیت و اتصالات دو جداره پلی ‌اتیلن جهت مصارف فاضلاب شامل زهکش و فاضلاب های صنعتی و خانگی می‌ باشد. البته از این نوع لوله‌ ها و اتصالات می‌ توان در اجرای پروژه های بزرگ فاضلاب شهری نیز استفاده کر. اگر چه لوله‌ های پلی اتیلنی کاربرد های فراوان و بیشماری دارند، اما بیشترین کاربرد لوله کاروگیت جهت مدیریت جریان ثقلی آب (پساب) می ‎ باشد.

روش های تولید لوله های کاروگیت بر اساس نوع لوله تفاوت دارد و به همین دلیل باید ابتدا نوع لوله کاروگیت را مشخص کرد و سپس تولید آن را بررسی کرد. لوله های کاروگیت در دو نوع کاروگیت و اسپیرال کاروگیت ساخته می شوند که هر کدام بر اساس نیاز با متراژی معین و یا اندازه مشخص تولید می شوند.

تولید لوله کاروگیت:

برای همه کاملا شناخته شده است که لوله های کاروگیت می توانند از نظر صرفه جویی در مصرف مواد، خواص جریان هیدرولیک خوب و مقاومت فشاری بالا ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهد. به همین دلیل لوله های کاروگیت رشد استفاده زیادی را در سال های اخری نشان داده اند که نتیجه آن توسعه مداوم این محصولات بوده است.

در اینجا هدف ما این است که به شما دید کلی از ویژگی های اصلی، انواع و تکنولوژی های تولید لوله های کاروگیت را انتقال دهیم و نشان دهیم که لوله های کاروگیت در کاربرد های انتقال آب و فاضلاب چقدر خوب عمل می کنند به خصوص در مقایسه با رقیب های اصلی آن ها یعنی لوله های بتنی و لوله های پلی اتیلن.

لوله های کاروگیت اوایل از ویژگی های آن ها برای تقاضا در استفاده در داکت های مخابراتی تقاضای زادی داشته اند اما با توجه به مقدار زیاد انتقال مواد، داکت کشی کابلی اکنون با لوله های آب و فاضلاب برای عمران زیر ساخت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های کاروگیت می توانند با رنج وسیعی از مواد مانند پلی آمید، الاستومر های ترموپلاستیک و لاستیک های ترمو پلاستیکو تفلونساخته شوند اما مواد اولیه درجه یک که برای ساخته لوله های کاروگیت برای انتقال آب استفاده می شوند از پلی اتیلن با دانسیته بالا (HDPE) و بعد از آن پلی پروپیلن (PP) و پلی وینیل کلراید پی وی سی (PVC) استفاده می شود.

تولید لوله اسپیرال کاروگیت:

با توجه به افزایش ایجاد سیستم های فاضلابی در کشور بسیاری از لوله های مختلف تولید شده در صنعت پتروشیمی بازار خوبی پیدا کرده اند. تا چندین سال پیش لوله های پی وی سی و پلی اتیلن تک جداره در بازار به فروش می رسیدند که با روی کار آمدن لوله های کاروگیت، استقبال از لوله کاروگیت بیشتر شد.

استحکام بالایی که با توجه به فرآیند تولید و شکل این لوله ایجاد می شود، عاملی شد تا بسیاری از لوله های تک جداره ی پلی اتیلنی از دور رقابت خارج گردند.

لوله کاروگیت اسپیرال با فرآیند تولیدی مجزا یکی از انواع لوله ها دو جداره ی تولید شده در بازار می باشد. در تولید انواع لوله کاروگیت اسپیرال میزان اهمیت دما کاملا مشخص است و این روش تولید به میزان دمای کافی برای استحکام بیشتر نیاز دارد.

در ابتدای تولید لوله های اسپیرال، نوع لوله ای که باید تولید شود مشخص می شود و سپس مواد اولیه با یک دیگر ترکیب می شوند. ترکیب مواد اولیه در این روش تولید، به نوع لوله بستگی دارد. شایان ذکر است که لوله های کاروگیت از ترکیب پلیمر پلی اتیلن تولید می شوند که بسته به فرآیند تولید انواع لوله های کاروگیت ساخته خواهند شد.

بعد از آن دوده به ترکیب اضافه شده و در فرآیند اکستروژن وارد می شود. در این فرآیند در محفظه ای به نام اکسترودر، مواد وارد شده و ذوب می گردند. فرآیند ذوب شدن مواد اولیه تحت دمای بالا انجام شده و میزان اهمیت این دما برای ترکیب پلیمر اهمیت فراوانی دارد.

بعد از این مرحله مواد تولید شده در قالب های لوله ریخته شده تا لوله ها تولید شوند. فرآیند کاروگیت کردن سطح خارجی لوله تحت شرایط خلاء و با قالب های دوار انجام می شود. بعد از این کار با آب مواد خنک شده و شکل اصلی لوله ایجاد شده است.

تولید لوله های کاروگیت اسپیرال با توجه به این نحوه ی تولید موجب استحکام بیشتر می شود و همین عامل میزان تمایل به خرید لوله های اسپیرال را در افراد افزایش داده است.

کاربرد های مهم لوله کاروگیت:

لوله کاروگیت علاوه بر مشهور بودن به کاربرد عمده آن ها به عنوان محافظ کابل، در موارد مهم دیگری همچون عبور، انتقال و جمع آوری سیلاب های صنعتی و سیلاب های فاضلابی اسیدی و بازی، فاضلاب های شهری و روستایی و همین طور جمع آوری آب های سطحی و شبکه های زهکشی مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

لوله کاروگیت دارای چندین زمینه کاربردی است. برخی از آن ها عبارتند از:

در مکان هایی مانند زهکشی، که انعطاف پذیری، مقاومت و دوام بسیار مهم است، در مکان هایی مانند آبریز ها و زهکشی های مربوط به طوفان، زیر پل ها و پل های هوایی نیز به کار می روند.

لوله های کاروگیت در موقعیت هایی که علاوه بر دو عامل مقاومت و دما ،انعطاف پذیری نیز اهمیت دارد مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در موقعیت هایی مانند زهکشی آب باران و یا کانال ها، انعطاف پذیری آن ها باعث شده که لوله کاروگیت ها در مقایسه با لوله های صاف و غیر کاروگیت (غیر موجی) در موقعیت های مورد استفاده مختلفی مناسب تر باشند و از مزیت های بیشتری برخوردار باشند. لوله کاروگیت می‌ تواند در اندازه های مختلفی باشد از لوله کاروگیت با سایز بندی کوچک، که برای استفاده به عنوان زهکشی آب باران از جوی ها تا اندازه های بزرگ تر برای استفاده در کانال های آب و فاضلاب وجود دارد.

عوامل موثر بر قیمت لوله های کاروگیت:

قیمت لوله های کاروگیت با توجه به برخی فاکتور ها متفاوت است. تفاوت قیمت در انواع این لوله ها تماما به قیمت مواد اولیه است. بنابراین چنان چه قیمت لوله کاروگیت و اتصالات آن متغیر باشد می بایست به کیفیت لوله دقت کرد.

شرکت هلدینگ صنایع برتر ایران در تولید لوله دوجداره کاروگیت پس از انجام تحقیقات فراوان و تکیه بر دانش مدیران و واحد تحقیق و توسعه خود توانسته است که تغییراتی (انحصاری و مبتکرانه) در قالب های کاروگیتور ایجاد کند که نتیجه آن لوله ‌ای بسیار مقاوم تر، با کیفیت‌ تر و با عمری طولانی ‌تر نسبت دیگر لوله‌ های دوجداره کاروگیت در کشور باشد.

کارشناسان فروش لوله کاروگیت هلدینگ صنایع برتر ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله های کاروگیت برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. جهت راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله کاروگیت و استعلام قیمت لوله کاروگیت به سایت هلدینگ صنایع برتر ایران مراجعه نمایید.

برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص هلدینگ صنایع برتر ایران در تماس باشید.

 

لوله کاروگیت